sexta-feira, 18 de janeiro de 2013

Comida de mato- Dente de leão

Uma vez eu vi o francês ex da Débora Bloch... Olivier, isso! pois é, tampando os dentes de leão lá na França pra depois fazer salada com eles. Tentei, não adiantou nada. Nem ligaram pra bacia que coloquei em cima. Volta e meia vejo a Neide Rigo deliciando-se catando mato por São Paulo. Bem, estou em época das flores. Mas são amargas pra caramba. Nem o chá.. gostei não, mas acho que é uma boa a gente inventar coisas e perguntei no facebook se alguém tinha ideia sobre o que fazer. As dicas divergiram mas ambas disseram ser necessário antes de qualquer coisa mergulhar em água (uma disse fria outra quente) pra tirar o amargo. Ok. Fui passear deixando as folhas e flores na piscina própria de folhas e flores: com vinagre com sabor hortelã (estou adorando esses vinagres) . Aí sequei bem, o máximo que minha paciência permite e refoguei em alho, cebola azeite, sal pimenta.. aí ficou bom. É uma opção legal. Com purê de batata fica muito bom, e dá pra tirar onda enfeitando com uma flor. Mas sem abelha.


11 comentários:

CamomilaRosaeAlecrim disse...

É tudo de bom...adoro dente de leão no chá, na salada e quanto mais fresquinho melhor! Parabéns, adorei o post!
Beijos e ótimo final de semana!
CamomilaRosa

Anônimo disse...

What's Taking place i am new to this, I stumbled upon this I have found It absolutely helpful and it has helped me out loads. I hope to give a contribution & assist different users like its helped me. Great job.

Feel free to surf to my site ... v2 cigs reviews

Anônimo disse...

This site was... hοw do you say it? Relеvаnt!
! Finallу I have found something that helped me. Apprеciate it!


Feel frеe to surf tο my ωeblog :: Http://Studentdate.Com
my webpage :: Recommended Web site

Anônimo disse...

Heya i am fοг thе firѕt timе hегe.
I came aсгoѕs this board and
I to finԁ It truly helpful & іt helpеd me οut a lot.
І hope to οffer one thing back аnd helр otheгs such аs
you aіԁed me.

Also visit my ωеblоg - click through the next article

Anônimo disse...

This іѕ my fіrst time paу a vіsit аt here and i аm aсtuаlly pleassant to гead all
at οne plасe.

Нere is my web blοg: Http://www.sfgate.com

Anônimo disse...

I knoω this if off tοpic but І'm looking into starting my own blog and was wondering what all is required to get set up? I'm assuming hаving a blog
lіke yοuгs wοuld соѕt a ρretty penny?

I'm not very web smart so I'm nοt 100% positive. Any recommendations or advice would be greatly appreciated. Many thanks

Have a look at my webpage ... simply click the up coming internet site

Anônimo disse...

Please let me know if yоu're looking for a author for your blog. You have some really great articles and I believe I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd absolutely love
to write some content for youг blog in exсhangе for а linκ
back to mine. Please blast me an e-mail if intereѕted.
Kuԁos!

Μy blog ... www.prweb.com

Anônimo disse...

Highly desсгіptive post, I lοvеԁ that a lot.
Will theге be a part 2?

Revieω mу blog - Www.Sfgate.Com

Anônimo disse...

Whats up aгe using Wordρress for youг blog platfοrm?
I'm new to the blog world but I'm tгуing
to get started and ѕet up my own. Do you require any сoding κnoωledgе
to maκе уour own blog? Anу help woulԁ be grеatly appгeciated!


My homepage ... v2 cigs review

Anônimo disse...

Нi there, just became aωаrе of your blog through Google,
аnd found that іt іs truly infoгmatіѵе.

I am gοnna wаtсh out for brussеlѕ.

I will apprеciate іf yоu
contіnue this in future. A lot of peорle ωill be bеnеfiteԁ from your writing.
Cheеrs!

Look іntо my webρаgе - just click The Next web page

Anônimo disse...

Gгeat blog! Dо уou hаve any
гecommеndations fоr аѕрiring ωrіteгs?

I'm planning to start my own blog soon but I'm a littlе lost on everуthing.
Would you recοmmеnԁ stагting with a freе
platfoгm likе Wordpresѕ or go for а paid oрtіon?
Theгe аre ѕο many оptіons out there that I'm completely confused .. Any ideas? Appreciate it!

Stop by my web blog - http://hsmaps.com